تلفن همراه دیزنی برای کودکان 
 
کمپانی والت دیزنی :یک سرویس جدید تلفن بی سیم مخصوص کودکان طراحی کرده است و مهمترین ویژگی اش این است که والدین می توانند تلفن فرزندشان را کاملا تحت کنترل داشته باشند.


سرویس فوق به سیستم موقعیت یاب جهانی  مجهز بوده و قادر است هر لحظه موقعیت مکانی کودکان را نشان داده و به اطلاع والدین برساند.

امکان محدود کردن هزینه ماهیانه پیامهای کوتاه  و مکالمات فرزندان، از مزایای دیگر این سرویس است، هرگاه مقدار شارژ در نظر گرفته شده رو به اتمام باشد، به والدین اطلاع می دهند تا در صورت تمایل مجددا آنرا شارژ کنند.

علاوه بر کنترل هزینه، این سرویس تاکید بسیاری بر حفظ امنیت دارد، حتی اگر پرداخت شارژ تلفن به تعویق افتاده و طبیعتا قابل استفاده نباشد، دیزنی کماکان به کودکان این امکان را می دهد که در مواقع بروز هر نوع خطر، به منزل یا 911 تلفن کنند.

"تلفن همراه دیزنی" در نمایشگاه تکنولوژی های بی سیم لاس وگاس معرفی شده و طبق گفته کمپانی دیزنی از ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد. استیو وادسورث ، مدیر اینترنت دیزنی در این باره می گوید:

"کنترل کردن کامل کودکان توسط والدین، منظور اصلی از راه اندازی چنین سیستمی بوده است. "

استفاده در مدرسه ممنوع است
این امکان برای والدین وجود دارد که روزها و ساعت هایی را که کودکشان بتواند از تلفن استفاده کند را معین کنند، در ساعاتی که کودک در مدرسه است یا در زمان صرف شام آن را مسدود کنند، حتی می توانند تصمیم بگیرند که کودکشان مجاز است چه شماره تلفن هایی را شماره گیری نماید.

قیمت دستگاه تلفن با قراردادی دو ساله، 59.99 دلار آمریکا است و از طریق اینترنت قابل خریداری است. برای این سیستم جدید، دو دستگاه تلفن مجهز به دوربین از شرکت های ال جی الکترونیکس  و پن تک  پیشنهاد شده است. قیمت شارژ این سیستم، هنوز به طور قطع اعلام نشده، اما تا کنون رقمی حدود ماهیانه 10 دلار پیش بینی شده است.

گوشی های دیزنی  شبیه به گوشی های تلفن همراه معمولی خواهد بود و امکان دانلود کردن تصاویر و آهنگ هایی از محصولات دیزنی به صورت رایگان و در برخی موارد با پرداخت هزینه، وجود دارد.

انتظار می رود این تلفن که عمدتا برای کودکان سنین 10 تا 15 ساله در نظر گرفته شده، بازار فروش موفقی داشته باشد، دیزنی پیش بینی حدود 20 تا 30 میلیون کاربر کودک را کرده است. طبق آمار ارائه شده، در حال حاضر 70 درصد از مردم آمریکا از تلفن همراه استفاده می کنند، اما تعداد خیلی کمی از نوجوانان صاحب تلفن همراه هستند.

         "فریا"                  يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا